טיסות > מאמרים > טיול לפולין 12 ימים. חלק 5 - טורון

יום האחד עשר

טורון

מקום לינה טורון: Hotel Legenda

העצירה הלפני אחרונה שלנו הייתה העיר טורון. אם תשאלו אותי העיר היפה ביותר בכל הטיול שלנו, למרות שבעלי יותר התחבר לגדנסק.
התחלנו את ביקור שלנו בטורון עם המפעל עוגיות ג’נג’ר האגדי של הטורון הנחשב גם לסמל הלא רשמי של העיר. במפעל ניתן לקחת סדנא נחמדה של עשיית עוגיות ג’נג’ר. וכך עשינו. הפעילות וביקור במוזיאון אורכת כשעה וחצי. פעילות נחמדה שהעבירה בחורה חמודה מאוד בשם___  (רשמנו את השם שלה על אחד העוגיות כמזכרת) , בלבוש מסורתי וסבלנות רבה מאוד. המוזיאון כולל גם מיצג אחד או שניים שהם משחקי מולטימדיה, הילדים לא רצו לזוז משם. בחנות מול המוזיאון אפשר לטעום את העוגיות בטעמים שונים, וכמובן לקנות כמה.
את אתר המוזיאון תוכלו לראות בקישור הבא

cookies torun

Cookies Torun 2

משם המשכנו אל התחנה הבאה והיא הפארק הדינוזאורים jurapark , כ-20 ק"מ מטורון בעיירה הנקראת סולק.  אם תבחרו באטרקציה הזו תהיו מוכנים לבלות במקום הזה כחצי יום לפחות, כי ילדים פשוט לא רצו לזוז משם. הפארק כולל כמה מגרשים, מגרש ראשון הוא מגרש מיועד לדינוזאורים . מוצגים שם סוגים שונים של דינוזאורים לפי ציר הזמן מהקדומים יותר עד ליותר צעירים. מגרש נוסף הוא מוזיאון קטן וסרט תלת מימד נחמד מאוד גם בנושא של דינוזאורים. מתחם האוכל עם אוכל יחסית לא יקר, דרך אגב כל האטרקציות בפארק כלולות במחיר כניסה. מגרש מתנפחים, טרמפולינות ומשחקיות שונות ומגרש אחרון הוא מגרש הלונה פארק לא גדול אבל נחמד מאוד. הגענו ב-13:00 ויצאנו עם סגירת הפארק ב 19:00. צמוד לפארק יש פארק מים, אך לנו היה מתוכנן ביקור בפארק מים בפוזנן ולכן לא נכנסו לשם. ואחרי בילוי כייפי בג’יורה פארק חזרנו לטורון שכבר התחיל להחשיך.
לאתר הפארק תוכלו להיכנס כאן

Park7

Park8

Park9
יצא כך שבדיוק בלילה שנשארנו בטורון היה פסטיבל האורות , לכן טורון היhתה עמוסה ורועשת. יצא לנו להיות רק באחד המייצגים של הפסטיבל והוא china town, המייצג נחמד מאוד אך העומס קצת הפריע לנו. המשכנו לשוטט ברחובות העמוסים באנשים של טורון עד שמצאנו מנוחה בקפה cat coffee, הילדים פשוט לא רצו לזוז משם וחתולים הרגישו גם די חופשי בסביבתינו.

TorunLight

TorunLight2

Cat Cafe

Cat Cafe 1

Cat Cafe 3
חזרנו בשעות הערב המאוחרות למלון שנמצא ממש במרכז העיר, והבניין קיים עוד מהמאה ה-18. במקור המקום הזה היה מאפייה שמאוחר יותר הוסב למלון. על התיקרה נראה הבסיס הישן של המבנה (לפחות בקומה ראשונה שבה התארחנו), ארוחת הבוקר במלון היתה הטעימה ביותר בין כל הבתי המלון שהיינו בפולין, ויצא כך שיא הייתה טעימה יותר מ 95% מסעדות שאכלנו בהם בפולין. מיקום המלון גם היה יוצא מן הכלל.

Torun Hotel

Torun Hotel 2

יום השניים עשר

בבוקר החלטנו להתחיל עם סיבוב בעיר העתיקה, שלא כל כך הצלחנו להנות ממנה יום לפני. טורון כמו שנאמר קודם אחת הערים היפות שראינו בפולין, וראינו לא מעט ערים יפות במסגרת טיול זה.
טורון היא גם עיר המולדתו של ניקולאוס קופרניקוס, שכל כך אהוד בפולין. בניגוד לוורשה ולגדנסק, טורון לא נהרסה בזמן מלחמת העולם השניה, לכן זכינו לראות עיר פולנית כפי שהיא הייתה נראת בתקופת ימי הביניים.  רחובות סלולים אבן, בתים בנויים באבן אדומה. וקצת מימינו, חנויות עם חלוני ראווה מושקעות. משחקיות משתלבות עם נוף מקסים של העיר העתיקה. פסלים שונים פזורים ברחבי העיר העתיקה,אם תהיו ערניים תוכלו לגלות פסל נחמד פה ושם. אנחנו הצלחנו למצוא כמה, לדוגמא דמויות של אנשים לבושים בלבוש מסורתי על הגדר אבן מסיבית, גור נחמד עם כובע ומטריה ובחורה צעירה עם סלסלת פרחים.
היה נחמד מאוד לשוטט בעיר העתיקה של טורון כל עוד היא לא עמוסה.

Torun 1

Torun9

Torun 10

Torun 11

לאחר מכן המשכנו ליעד האחרון שלנו שעליו תוכלו לקרוא בטיול לפולין 12 ימים. חלק 6 - פוזנן

t2u
אודותינו   |   תקנון   |   טסים לחו"ל בזול
כל הזכויות שמורות לטראוול 2 יו ©   |  מלונות, טיסות לחו"ל, טיסות זולות ליעדים רבים בעולם