טיסות > מאמרים > טיול לפולין 12 ימים. חלק 4 - גדנסק

במאמר קודם קראתם על הטיול לפולין 12 ימים. חלק 3 - אולשטיין
עכשיו נספר לכם על המשך

יום התשיעי

בדרך לגדנסק היה מתוכנן לנו ביקור בטירה מלברוק. מלברוק היא הטירה הגדולה ביותר באירופה ולצערינו כשהגענו לשם היה די עמוס. לא יצא לנו להתעקב יותר מדי במקום, ואני אישית נהנתי בה הרבה פחות מהטירה הגותית רזל שביקרנו בה לפני יומיים.
אתר המקום תוכלו לראות כאן

גדנסק

מקום לינה בגדנסק: Mieszkanie dwupokojowe

גדנסק או רוקד בגרמנית, היא עיר הנמל השוכנת על פרץ בים הבלטי. העיר הוקמה עוד במאה ה-10, ע"י  מיישקו הראשון מלך פולין. המאות ה-16 וה-17 היוו "תור זהב" בתולדות העיר, אז התיישבו בה פולנים, יהודים, קאשובים, הולנדים וסקנדינבים רבים. כתוצאה מכך התפתחה העיר עם זהות רב-תרבותית ייחודית.
התמקמנו בדירה נחמדה כ-10 מטרים מהשער הירוק  שהיווה בעבר גם את משכן מלכי פולין ונחשב מרכז העיר.
אחד הקריטריונים אצלינו לבחירת מקום שהייה, הוא קרבה למרכז. ואכן בגדנסק, טורון ופוזנן כל מקום שנשארנו בו ענה על קריטריון.
אחד המקומות שהמליץ לנו לבקר בחור צעיר שלומד היסטוריה בורשה, הוא מוזיאון מלחמת העולם השניה בגדנסק. לכן החלטנו לבקר בו. המוזיאון מושקע מאוד ומציג מבט של פולין על מלחמת העולם השניה והכיבוש הקומונסטי. אחד החלקים מעניינים עבורינו ועבור הילדים היה חלק המוזיאון המוקדש לשואה והשואה של יהודי פולין בפרט. נראה לי מלים מיותרות במקרה זה, מצורפים כמה תמונות מהמוזיאון. רק רוצה לציין למרות גילם הצעיר יחסית של ילדים לתוכן המוזיאון הילדים אהבו מאוד את המוזיאון, אומנם זה דרש מאיתנו לנסות להסביר דברים לא פשוטים להבנה במיוחד לילדים.
את אתר המוזיאון תמצאו כאן

נעים מאוד היה להסתובב בערב ליד התעלה, האוניות שטות בה עד שעות מאוחרות. לאורך התעלה פרוסים בתי קפה שמלאות באנשים. בין שני הצעדים של התעלה ישנו גשר שעולה כל כמה דקות, גלגל הענק שממנו נשקפת תצפית על הגדנסק. גדנסק הינה עיר יפיפיה ותוססת חיים. תוך כדי טיול ערב שלנו פגשנו בית שטוענים שהוא העתיק ביותר בגדנסק ועומד כאן עוד מ-1451. לבית זה יש סיפר מעניין משלו, במרטף הבית נמצאו ממצאים הקושרים את ה- Anny Schilling הידועה כבתו של סוחר הולנדי עשיר ואישה נשואה שהייתה מאהבת של אסטרונום ומתמטיקאי פולני ידוע קופרניק.

יום העשירי

בוקר הקדשנו לטיול בעיר וביקור בסוג של מוזיאון-משחקיה בנושא ימי Osrodek Kultury Morskiej, כאן תוכלו להשיט עוניה, להרכיב לגואים, להמיס על העוניה. המקום לא גדול והכניסה לשעה. אך לנו היה כיף, ממליצה על המקום בחום.

לאחר מכן המשכנו לפארק רייגן(על שם נשיא  ארה"ב לשעבר). בקצה הפארק נמצא חוף של ים הבלטי. הפארק ביום חם בדרך כלל עמוס במקומיים בגלל קרבתו לחוף. בפארק יש הרבה משחקיות בתשלום ולא. כאן גם תמצאו פארק חבלים. אנחנו הצלחנו למצוא פירות יער גדלים בפרק. מקום נחמד, אך יחסית עמוס.

אחר הצהריים הזמנו שייט באוניית פירטים, השייט היה מהנה מאוד. חשוב לציין לא לשכוח לקחת סוודרים או ג’קטים לאטרקציה מסוג זה.השייט עושה עצירה ב - Westerplatte (שבה תוכלו לטייל בכיף), אך מכיוון שלקחנו השייט של השעה שש הערב, וויתרנו על העצירה. השייט עצמו ערך כ-90 דקות.

האתר שמפעיל את אוניית הפירטים תמצאו כאן

במאמר הבא תוכלו לקרוא על טיול לפולין 12 ימים. חלק 5 - טורון

t2u
אודותינו   |   תקנון   |   טסים לחו"ל בזול
כל הזכויות שמורות לטראוול 2 יו ©   |  מלונות, טיסות לחו"ל, טיסות זולות ליעדים רבים בעולם