טיסות > מאמרים

טיסות מועדפות

טיסה ל-פאפוס

פאפוס

טיסה ישירה
14/12 - 28/12
טיסה ל-בודפשט

בודפשט

טיסה ישירה
17/11 - 22/11
טיסה ל-אתונה

אתונה

טיסה ישירה
06/11 - 17/11
טיסה ל-בודפשט

בודפשט

טיסה ישירה
11/12 - 15/12
טיסה ל-אתונה

אתונה

טיסה ישירה
10/11 - 13/11
טיסה ל-אדלר/ סוצ`י

אדלר/ סוצ`י

טיסה ישירה
14/01 - 21/01
טיסה ל-מילאנו

מילאנו

טיסה ישירה
23/11 - 30/11
טיסה ל-פאפוס

פאפוס

טיסה ישירה
06/10 - 12/10
טיסה ל-לרנקה

לרנקה

טיסה ישירה
13/10 - 16/10
טיסה ל-לרנקה

לרנקה

טיסה ישירה
28/11 - 30/11
טיסה ל-פריז

פריז

טיסה ישירה
12/12 - 16/12
טיסה ל-בודפשט

בודפשט

טיסה ישירה
15/12 - 16/12

מאמרים

טיול לפולין 12 ימים. חלק 1 - ורשה

טיול לפולין 12 ימים. חלק 1 - ורשה

פולין היא מדינה יפיפיה, נקייה ועם שלל אטרקציות לכל גיל וכיס.
בתור משפחה שמטיילת המון ורק עם הילדים (יוצא מהכלל נסיעות עבודה לחו"ל), רוצה לציין שפולין היא אחד היעדים היפיפיים ובין היעדים היותר מתאימים לילדים מתוך המקומות שהיינו.
המסלול שלנו כלל נחיתה בוורשה, 3 ימים בוורשה. נסיעה ל-3 ימים לאגמים המזוריים (אחד המקומות היפיפיים בפולין), משם התקדמנו לאולשטיין ונשארנו שם שני לילות (בדיעבד הייתי מקצרת את העצירה ליום אחד). אחרי אולשטיין נסענו לגדנסק ובילינו בה יומיים. אחרי גדנסק בילינו לילה בטורון המדהימה. ועזבנו את הפולין מפוזנן.
ורשה-אגמים מזוריים (מיקולאקי)-אולשטיין-גדנסק-טורון-פוזנן. 
כמו שנאמר פעם, תמונה אחת שווה אלף מילים. אז הינה הטיול שלנו בתמונות ובהסברים קצרים כדי שלא תלכו לאיבוד.

 ורשה

 לינה  בוורשה: מלון ibis Styles Warszawa Centrum

 היום הראשון- חצי יום.

התחלנו את הטיול בוורשה מהעיר העתיקה שנהרסה לחלוטין בזמן מלחמת העולם השניה. מה שאנחנו רואים עכשיו כרחובות העיר העתיקה זהו רק שחזור של מה שהיה פעם. כאן תמצאו שלל מסעדות נחמדות, אומני רחוב שמושכים את הקהל והילדים שלנו יכלו להעביר שעות אל מול חלקם לדוגמא: בועות סבון, קרקס רחוב, להקות נחמדות ועוד.

1

2
בעיר העתיקה מומלץ מאוד להיכנס לאחת החנויות של Manufaktura Cukierkow ולראות איך עושים יצירות אומנות מקרמל במפעל הממתקים הראשון בוורשה. אנחנו חזרנו גם לסדנא בחנות ברחוב Tamka 49 כדי לנסות לעשות ממתק משלנו תמורת 15 זלוטי בלבד.
אתר החנות תמצאו כאן

5

3

 

היום השני.

ביום השני נסענו למוזיאון המדע  Copernicus Science Centre. שמענו המלצות מאוד טובות על המקום, שמהווה את אחת האטרקציות חובה ובמיוחד למטיילים עם ילדים. המוזיאון בהחלט נחמד, אך המוזיאונים בארץ לא פחות טובים. לכן, אם אתם ימים בודדים בוורשה אולי הייתי מוותרת על הביקור במוזיאון קופרניק בורשה.
אתר המוזיאון תמצאו כאן

 7
אחרי המוזיאון הלכנו להסתובב בפארק Park Lazienki Krolewskie , פארק מאוד יפה ובין היפים שראינו. ציפינו להאכיל את הסנאים בפארק,אך למרות שראינו לא מעט סנאים בדרך, הסנאים פחדו להתקרב אלינו. לעומת זאת הברווזים אכלו בכיף. בפארק תמצאו, לפחות בקיץ, שפע של כסאות מתקפלים, בהם תוכלו להתפנק בפינות יותר שקטות של הפארק, זה בדיוק מה שעשינו. 

11

היום השלישי

ביום שלישי תיכננו ביקור בגן החיות של ורשה. אנחנו אוהבים מאוד גני החיות ולכן הקצאתי לביקור בגן החיות כמעט יום שלם. גן החיות ענה על הציפיות מעל ומעבר. חיות מכל סוג, גן מרווח, מסודר, עם פינות ישיבה מסודרות שבהם ניתן לנוח תוך כדי התבוננות בחיות וגם יש גן שעשועים מסודר.

7
אם יצא לכם לראות את הסרט או לקרוא את הספר "אשתו של שומר גן החיות", כדאי לדעת שאם תקבעו סיור מראש תוכלו לבקר במרתף הבית בו משפחת ז’בינסקי הסתירה את יהודי ורשה במלחמת העולם השניה. אנחנו מאוד רצינו לבקר במקום, אך לא התארגנו בהתאם.
אתר גן החיות תוכלו למצוא בקישור

8

ליד גן החיות לכיוון המטרו הקרוב תמצאו פארק נחמד עם משחקייה נחמדה. דרך אגב ורשה מלאה בפארקים.
לאחר ביקור בגן החיות נסענו במטרו למוזיאון בית בובות.
כתובת המקום  plac Defilad 1, 00-901 Warszawa, Poland .
מצאנו מוזיאון בובות נחמד, קטן יחסית, אבל הקטנים וגם הגדולים שאוהבים בתי בובות בהחלט יהנו בו תוכלו לראות בתים, בתי חולים, בתי הספר, חנויות ועוד. כל הפרטים בבתים אלו מינאטיוריים.
אתר המזיאון תמצאו כאן

 

10
באותו בניין תמצאו גם את Muzeum Ewolucji, מוזיאון אוולוציה שיש עליו המלצות רבות, אך אנחנו לא הספקנו אליו מכיוון שהגענו כמה דקות לפני שעת הסגירה.
אתר המוזיאון תמצאו כאן

11מול הבניין המוזיאון ניצבת אנדרטה ליאנוש קורצ’ק ולחניכיו. בערב חזרנו להנות מהעיר העתיקה.

11

היום הרביעי

ביום האחרון בוורשה טיילנו קצת בטיילת ליד המלון, ביום זה היינו אמורים לקבל רכב כדי להתחיל להתקדם לכיוון האגמים. אחרי קבלת הרכב נסענו לפופגרניה papugarnia carmen Warszawa. אני אישית הייתי מוותרת על הביקור בפופגרניה או מחליפה אותו באטרקציה אחרת שלא הספקנו. אבל ילדים נהנו, למרות שהפעילות הייתה מקסימום לשעה.
אתר של הפופוגרניה תוכלו למצוא בקישור

11
כאן הסתיימו 3.5 ימים נהדרים בוורשה והמשכנו לאגמים המזוריים.
על הטיול באגמים תוכלו לקרוא בחלק הבא טיול לפולין 12 ימים. חלק 2 - האגמים המזוריים

 
טיול לפולין 12 ימים. חלק 2 - האגמים המזוריים

טיול לפולין 12 ימים. חלק 2 - האגמים המזוריים

במאמר קודם קראתם על טיול לפולין 12 ימים . חלק 1 - ורשה

עכשיו נספר לכם על הטיול באגמים המזוריים

היום הרביעי - המשך

הדרך לאגמים יפיפיה, בדרך עצרנו לארוחת צוהרים ב-Gospoda Pod Jemiolami האוכל היה טעים, מקום יפה עם סוסים ועזים. אך השירות היה אטי מאוד, ולכן, ארוחה הצהרים נמשכה כשעתיים, שלוש.

2

1

3

לינה ליד מיקולאיקי: Osrodek Wypoczynkowo-Turystyczny Perla Krutyni

העצירה הבאה שלנו הייתה ב Osrodek Wypoczynkowo-Turystyczny Perla Krutyni, מתחם הצימרים, כ-15 דקות נסיעה ממיקולאקי. מקום מדהים ואם אתם רוצים להרגיש טבע כולל אגמים, הגעתם  בדיוק למקום נכון. אך יש גם חסרונות קטנים, שלנו זה הפריע פחות,  אבל חשוב לי לכתוב עליהם כדי לתאם ציפיות מראש . לדוגמא, האינטרנט זמין ליד הקיוסק והקבלה, אין מגבות וארוחת בוקר מצומצמת יחסית. לעומת זאת, המקום כולל מגוון אטרציות לילדים ומבוגרים. ביניהם שייט, טרמפולינות, מגרש כדורסל, משחקיה, מקומות פיקניק ליד האגם ומועדון. בערבים עשינו מדורות עם משפחה מקומית מוורוצלב שגם התארחה במקום.

5

7

8

11

היום החמישי

את היום החמישי לטיול שהוא היום הראשון באגמים הקצאנו לפארק חיות הבר  Wild Animal Park, Kadzidlowo. מקום נחמד, שבו ניתן ללטף ולהאכיל עזי בר, איילים וחמורים, ולהשקיף על החיות יותר מסוכנות אחרות מקרוב . המקום משלב טיול בטבע ולכן מומלץ להגיע בלבוש נוח ונעלים נוחות. צמוד לפארק החיות תוכלו לבקר בכפר שמשחזר את ארכיטקטורת העץ מהמאה ה -19 ומציג את אורח החיים באותם ימים.
לאתר של המקום תוכלו להיכס כאן

היום השישי

את היום השני באגמים הקצאנו לשייט על הנהר שזרם כמה מטרים בודדים מהבקתה שלנו. מומלץ מאוד לצאת לשייט בשעות המוקדמות של הבוקר או שעות אחר הצהרים. כי אפילו השמש האירופאית מורגשת מאוד בפעילות מהסוג הזה.

6

9


אחרי ארוחת הצהרים נסענו לפעילות מיוחדת במינה שהייתה חווייה גם לגדולים שבינינו וגם לקטנים. המקום, בשם Christmas Decorations Factory of Doroszko, הוא מפעל למוצרי קישוט לעץ האשוח, עץ חג המולד, שעשויים מזכוכית. במקום נפחנו ,צבענו וקישטנו אותם לפי הנחייה ידידותית מאוד של איש שקרא לעצמו עוזר של סנטה, אבל לנו הוא היה נראה מתאים להיות סנטה גם לפי המראה שלו וגם לפי הסבלנות שהיתה לו לילדים. בנוסף, יש מקום מיוחד שאליו עלינו בסוף הפעילות ובו צעצועים כדי שהילדים יוכלו לשחק קצת ולהתפרק. עוד במקום ישנה חנות יפיפיה ומוזיאון בשלבי בנייה. המקום מומלץ בחום. הפעילות היא לשעתיים עד שלוש.
לאתר של המקום ניתן להיכנס מכאן

7

8

9

10

7

 
יום השביעי

ביום למחרת עזבנו את האגמים והתקדמנו לעיירה קטרזין, בה נמצא מבצר עתיק, שלצערינו היה בדיוק ברסטורציה אז קפצנו לכנסיית סנט ג’ורג’ הקרובה.
כאן היה פספוס בתכנון, מסתבר שהפעילות של קישוט עץ אשוח Decorations Factory of Doroszko, נמצאת במרחק הליכה מהמבצר בהחלט יכולנו לשלב ביניהם יום לפני ויכלנו לוותר על הנסיעה המיותרת , פשוט יכולנו להישאר באגמים ולהנות מהשלווה והרוגע של המקום שהיינו בו. אך כל מה שנעשה נעשה לטובה.
משם התקדמנו לליפקה הקדושה, בה תמצאו מנזר ישועי פעיל, שנבנה בסוף המאה ה- 17-18, זכה לתהילה כאחד המבנים האדריכליים היפים ביותר בסגנון הבארוק. יש אגדה מוזרה המספרת מדוע הוקם המנזר במקום הזה. פעם, בעיר קטרזין, היה עבריין שנדון למוות. לקראת פסק הדין הוא התפלל לבתולה מריה וביקש רחמים על עצמו. ערב היום בו היה אמורים להכריע את גורלו, הופיעה הבתולה בפני האסיר, הכניסה בידו חתיכת עץ וסכין חדה והורתה לגזור את דמותה.
האסיר התחיל לעבוד, אם כי לא היה לו כישרון, ובבוקר הכין צלמית יפהפיה של מריה והתינוק. היופי של הפסלון וסיפור האסיר כל כך הרשימו את השופטים שהעניקו לו חיים, מתוך אמונה כי מרים הבתולה בעצמה ביקשה זאת.
ליפקה הקדושה היא העייריה ציורית עם מנזר במרכזו, ששוכן למרגלות אגם ציורי, ממליצה מאוד לרדת לשפת האגם כדי להנות מהנוף. מומלץ להסתובב בשוק ואם אתם רעבים לעצור דווקא כאן להפסקת האוכל באחת המסעדות המקומיות.

4

5

11

23

 

כמה קילומטרים בודדים מליפקה הקדושה נמצאת העיירה רזל , בה תמצאו את מרכז העיר שנבנה עוד בתקופת ימי הבניים והטירה הגותית עוד מהמאה ה-14. הטירה הגותית קטנה אבל בהחלט שווה את הביקור. כאן תוכלו לעלות על מגדל שממנו נשקף נוף מדהים על העיירה. לרדת למרתפים, לשמוע קצת סיפורים על שריפת נשים מסכנות שסומנו כמכשפות. לפי הסיפורים, כאן נדונה לשריפה האישה האחרונה שהואשמה בכישוף ושמה ברברה זדונק, לפי דעתי כל הסיפורים והציורים קצת פחות מתאימים לילדים, אך לא היתי מוותרת על ביקור בטירה, כדי לראות ביגוד קרב של ריצארד לב הארי.
מכאן המשכנו לעצירה הבאה שלנו והיא העיירה אולשטיין.

4

5

6

8

12

על המשך הטיול תוכלו לקרוא בחלק הבא טיול לפולין 12 ימים. חלק 3 - אולשטיין

 

 
טיול לפולין 12 ימים. חלק 3 - אולשטיין

טיול לפולין 12 ימים. חלק 3 - אולשטיין

במאמר קודם קראתם על הטיול לפולין 12 ימים. חלק 2 - האגמים המזוריים
עכשיו נספר לכם על המשך

יום השביעי - המשך

היעד הבא שלנו היה עיירה אולשטיין או טירה על נהר האל בגרמנית . העיר הגרמנית במקור כמה פעמים נשלטה ע"י פרוסיה. העיר היא הגדולה באזור האגמים המזוריים. במרכז העיר העתיקה תמצאו בניינים צייורים מהמאה ה-19, פארקים מטופחים עם גשרים ציוריים וטירת אולשטין . 
כאן, במרכז העיר העתיקה מצאנו בית קפה נחמד עם עוגה הטעימה ביותר שטעמנו בפולין, וחנות משחקי וידאו.
טיילנו בפארק מקסים ליד הטירה. וסיימנו את היום שעבר לנו ממש בכיף. 

1

2

3

מקום לינה אולשטיין:
Ziolowa Dolina

יום השמיני

 יום השני באולשטיין הקדשנו לכפר אטנוגרפי Muzeum Budownictwa Ludowego – Park Etnograficzny Olsztynku. כאן תוכלו לבלות חצי יום בכיף במעבר מבית ישן אחד לשני, כל בית מציג את החיי היום-יומיים של האנשים בתקפות קדומות יותר. בחלק מהמקומות קיימת פעילות לילדים, לדוגמא בבית הספר נתנו לילדים להתנסות בעטי דיו של פעם. הכפר לא נראה נטוש, על הדשה מסתובבים ברווזים, ליד הבתים במחסנים תראו ארנבים, עזים ותרנגולות, ובקיץ בארוגות תראו גידולים שונים. אנחנו ראינו פטל. כאן תראו גם מטחנת רוח ישנה. פעילות מאוד כייפית גם לילדים וגם לגדולים.
תוכלו לבקר באתר של המקום בקישור הבא

3

4

5

6

7

8

האמת באזור אולשטיין חוץ מסיבוב בעיר העתיקה וביקור באולשטינקי אין יותר מדי פעילויות לכן למרות שהקצאנו למקום שני לילות יכלנו להקצאות רק לילה אחד ולהתקדם לכיוון גדאנסק שמלאה יותר בפעילויות.
למזלנו, מקום לינה שלנו כלל מגוון רחב של פעילויות לילדים, ויום אחד היה ניתן לבלות רק בו.
המקום כולל פינת ליטוף עם הארנבים, עזים, תרנגולות, סוסים ועוד. בנוסף במקום שני טרמפולינות וחנייה שלמה של כלי רכב צבאיים ועוד מכבי אש שאפשר לטפס עליהם וגם להיכנס ברובם פנימה. בנוסף יש גם אגם קטנטן במקום ולידו ניתן לערוך פיקניקים ומנגלים.

1

2

3

4

5

6

7

 עוד קצת תמונות מהאזור

1

2

 

על השהות שלנו בגדאנסק תוכל לראות בטיול לפולין 12 ימים. חלק 4 - גדנסק

 
טיול לפולין 12 ימים. חלק 4 - גדנסק

טיול לפולין 12 ימים. חלק 4 - גדנסק

במאמר קודם קראתם על הטיול לפולין 12 ימים. חלק 3 - אולשטיין
עכשיו נספר לכם על המשך

יום התשיעי

בדרך לגדנסק היה מתוכנן לנו ביקור בטירה מלברוק. מלברוק היא הטירה הגדולה ביותר באירופה ולצערינו כשהגענו לשם היה די עמוס. לא יצא לנו להתעקב יותר מדי במקום, ואני אישית נהנתי בה הרבה פחות מהטירה הגותית רזל שביקרנו בה לפני יומיים. 
אתר המקום תוכלו לראות כאן

1

גדנסק

מקום לינה בגדנסק: Mieszkanie dwupokojowe

גדנסק או רוקד בגרמנית, היא עיר הנמל השוכנת על פרץ בים הבלטי. העיר הוקמה עוד במאה ה-10, ע"י  מיישקו הראשון מלך פולין. המאות ה-16 וה-17 היוו "תור זהב" בתולדות העיר, אז התיישבו בה פולנים, יהודים, קאשובים, הולנדים וסקנדינבים רבים. כתוצאה מכך התפתחה העיר עם זהות רב-תרבותית ייחודית.
התמקמנו בדירה נחמדה כ-10 מטרים מהשער הירוק  שהיווה בעבר גם את משכן מלכי פולין ונחשב מרכז העיר. 
אחד הקריטריונים אצלינו לבחירת מקום שהייה, הוא קרבה למרכז. ואכן בגדנסק, טורון ופוזנן כל מקום שנשארנו בו ענה על קריטריון.
אחד המקומות שהמליץ לנו לבקר בחור צעיר שלומד היסטוריה בורשה, הוא מוזיאון מלחמת העולם השניה בגדנסק. לכן החלטנו לבקר בו. המוזיאון מושקע מאוד ומציג מבט של פולין על מלחמת העולם השניה והכיבוש הקומונסטי. אחד החלקים מעניינים עבורינו ועבור הילדים היה חלק המוזיאון המוקדש לשואה והשואה של יהודי פולין בפרט. נראה לי מלים מיותרות במקרה זה, מצורפים כמה תמונות מהמוזיאון. רק רוצה לציין למרות גילם הצעיר יחסית של ילדים לתוכן המוזיאון הילדים אהבו מאוד את המוזיאון, אומנם זה דרש מאיתנו לנסות להסביר דברים לא פשוטים להבנה במיוחד לילדים.
את אתר המוזיאון תמצאו כאן

1

2

3

2

5


נעים מאוד היה להסתובב בערב ליד התעלה, האוניות שטות בה עד שעות מאוחרות. לאורך התעלה פרוסים בתי קפה שמלאות באנשים. בין שני הצעדים של התעלה ישנו גשר שעולה כל כמה דקות, גלגל הענק שממנו נשקפת תצפית על הגדנסק. גדנסק הינה עיר יפיפיה ותוססת חיים. תוך כדי טיול ערב שלנו פגשנו בית שטוענים שהוא העתיק ביותר בגדנסק ועומד כאן עוד מ-1451. לבית זה יש סיפר מעניין משלו, במרטף הבית נמצאו ממצאים הקושרים את ה- Anny Schilling הידועה כבתו של סוחר הולנדי עשיר ואישה נשואה שהייתה מאהבת של אסטרונום ומתמטיקאי פולני ידוע קופרניק.

1

2

1

יום העשירי

בוקר הקדשנו לטיול בעיר וביקור בסוג של מוזיאון-משחקיה בנושא ימי Osrodek Kultury Morskiej, כאן תוכלו להשיט עוניה, להרכיב לגואים, להמיס על העוניה. המקום לא גדול והכניסה לשעה. אך לנו היה כיף, ממליצה על המקום בחום.

1

2

3

6

5


לאחר מכן המשכנו לפארק רייגן(על שם נשיא  ארה"ב לשעבר). בקצה הפארק נמצא חוף של ים הבלטי. הפארק ביום חם בדרך כלל עמוס במקומיים בגלל קרבתו לחוף. בפארק יש הרבה משחקיות בתשלום ולא. כאן גם תמצאו פארק חבלים. אנחנו הצלחנו למצוא פירות יער גדלים בפרק. מקום נחמד, אך יחסית עמוס.

1


אחר הצהריים הזמנו שייט באוניית פירטים, השייט היה מהנה מאוד. חשוב לציין לא לשכוח לקחת סוודרים או ג’קטים לאטרקציה מסוג זה.השייט עושה עצירה ב - Westerplatte (שבה תוכלו לטייל בכיף), אך מכיוון שלקחנו השייט של השעה שש הערב, וויתרנו על העצירה. השייט עצמו ערך כ-90 דקות.

האתר שמפעיל את אוניית הפירטים תמצאו כאן

1

6


במאמר הבא תוכלו לקרוא על טיול לפולין 12 ימים. חלק 5 - טורון

 
טיול לפולין 12 ימים. חלק 5 - טורון

טיול לפולין 12 ימים. חלק 5 - טורון

במאמר קודם קראתם על טיול לפולין 12 ימים. חלק 4 - גדנסק
עכשיו נספר לכם על היעד הבא

יום האחד עשר

טורון

מקום לינה טורון: Hotel Legenda

העצירה הלפני אחרונה שלנו הייתה העיר טורון. אם תשאלו אותי העיר היפה ביותר בכל הטיול שלנו, למרות שבעלי יותר התחבר לגדנסק. 
התחלנו את ביקור שלנו בטורון עם המפעל עוגיות ג’נג’ר האגדי של הטורון הנחשב גם לסמל הלא רשמי של העיר. במפעל ניתן לקחת סדנא נחמדה של עשיית עוגיות ג’נג’ר. וכך עשינו. הפעילות וביקור במוזיאון אורכת כשעה וחצי. פעילות נחמדה שהעבירה בחורה חמודה מאוד בשם___  (רשמנו את השם שלה על אחד העוגיות כמזכרת) , בלבוש מסורתי וסבלנות רבה מאוד. המוזיאון כולל גם מיצג אחד או שניים שהם משחקי מולטימדיה, הילדים לא רצו לזוז משם. בחנות מול המוזיאון אפשר לטעום את העוגיות בטעמים שונים, וכמובן לקנות כמה.
את אתר המוזיאון תוכלו לראות בקישור הבא

cookies torun

Cookies Torun 2


משם המשכנו אל התחנה הבאה והיא הפארק הדינוזאורים jurapark , כ-20 ק"מ מטורון בעיירה הנקראת סולק.  אם תבחרו באטרקציה הזו תהיו מוכנים לבלות במקום הזה כחצי יום לפחות, כי ילדים פשוט לא רצו לזוז משם. הפארק כולל כמה מגרשים, מגרש ראשון הוא מגרש מיועד לדינוזאורים . מוצגים שם סוגים שונים של דינוזאורים לפי ציר הזמן מהקדומים יותר עד ליותר צעירים. מגרש נוסף הוא מוזיאון קטן וסרט תלת מימד נחמד מאוד גם בנושא של דינוזאורים. מתחם האוכל עם אוכל יחסית לא יקר, דרך אגב כל האטרקציות בפארק כלולות במחיר כניסה. מגרש מתנפחים, טרמפולינות ומשחקיות שונות ומגרש אחרון הוא מגרש הלונה פארק לא גדול אבל נחמד מאוד. הגענו ב-13:00 ויצאנו עם סגירת הפארק ב 19:00. צמוד לפארק יש פארק מים, אך לנו היה מתוכנן ביקור בפארק מים בפוזנן ולכן לא נכנסו לשם. ואחרי בילוי כייפי בג’יורה פארק חזרנו לטורון שכבר התחיל להחשיך.
לאתר הפארק תוכלו להיכנס כאן

Park1

Park2

Park3

Park 4

Park5

Park6

Park7

Park8

Park9
יצא כך שבדיוק בלילה שנשארנו בטורון היה פסטיבל האורות , לכן טורון היhתה עמוסה ורועשת. יצא לנו להיות רק באחד המייצגים של הפסטיבל והוא china town, המייצג נחמד מאוד אך העומס קצת הפריע לנו. המשכנו לשוטט ברחובות העמוסים באנשים של טורון עד שמצאנו מנוחה בקפה cat coffee, הילדים פשוט לא רצו לזוז משם וחתולים הרגישו גם די חופשי בסביבתינו.

TorunLight

TorunLight2

Cat Cafe

Cat Cafe 1

Cat Cafe 3
חזרנו בשעות הערב המאוחרות למלון שנמצא ממש במרכז העיר, והבניין קיים עוד מהמאה ה-18. במקור המקום הזה היה מאפייה שמאוחר יותר הוסב למלון. על התיקרה נראה הבסיס הישן של המבנה (לפחות בקומה ראשונה שבה התארחנו), ארוחת הבוקר במלון היתה הטעימה ביותר בין כל הבתי המלון שהיינו בפולין, ויצא כך שיא הייתה טעימה יותר מ 95% מסעדות שאכלנו בהם בפולין. מיקום המלון גם היה יוצא מן הכלל.

Torun Hotel

Torun Hotel 2

יום השניים עשר

בבוקר החלטנו להתחיל עם סיבוב בעיר העתיקה, שלא כל כך הצלחנו להנות ממנה יום לפני. טורון כמו שנאמר קודם אחת הערים היפות שראינו בפולין, וראינו לא מעט ערים יפות במסגרת טיול זה.
טורון היא גם עיר המולדתו של ניקולאוס קופרניקוס, שכל כך אהוד בפולין. בניגוד לוורשה ולגדנסק, טורון לא נהרסה בזמן מלחמת העולם השניה, לכן זכינו לראות עיר פולנית כפי שהיא הייתה נראת בתקופת ימי הביניים.  רחובות סלולים אבן, בתים בנויים באבן אדומה. וקצת מימינו, חנויות עם חלוני ראווה מושקעות. משחקיות משתלבות עם נוף מקסים של העיר העתיקה. פסלים שונים פזורים ברחבי העיר העתיקה,אם תהיו ערניים תוכלו לגלות פסל נחמד פה ושם. אנחנו הצלחנו למצוא כמה, לדוגמא דמויות של אנשים לבושים בלבוש מסורתי על הגדר אבן מסיבית, גור נחמד עם כובע ומטריה ובחורה צעירה עם סלסלת פרחים.
היה נחמד מאוד לשוטט בעיר העתיקה של טורון כל עוד היא לא עמוסה.

Torun 1

Torun2

Torun 3

Torun 4

Torun 5

Torun 6

Torun 7

Torun 8

Torun9

Torun 10

Torun 11



לאחר מכן המשכנו ליעד האחרון שלנו שעליו תוכלו לקרוא בטיול לפולין 12 ימים. חלק 6 - פוזנן

 

 
טיול לפולין 12 ימים. חלק 6 - פוזנן

טיול לפולין 12 ימים. חלק 6 - פוזנן

במאמר קודם קראתם על טיול לפולין 12 ימים. חלק 5 - טורון
עכשיו נספר לכם על היעד האחרון שלנו

פוזנן

לינה  פוזנן: Stay99 
 

מטורון המשכנו לנקודה האחרונה שלנו במסע שלנו והיא העיר פוזנן. פוזנן היא אחת הערים הגדולות, החשובות והעתיקות של פולין. תפוח מריבה בין שני מדינות גרמניה ופולין. פוזנן הוקמה בתחילת המאה ה-10. באותה עת פוזנן גם הופכת לבירת פולין עם הכתרת בולסלאב האמיץ למלך פולין. כאן גם נמצאת קתדרלת פטרוס והפאולוס הקדושים שהינה קתדרלה העתיקה ביתר בפולין.  לצערינו לא היה לנו יותר מדי זמן לפוזנן. לכן בחרנו באטרקציה אחד בלבד והיא Termy Maltanskie
Termy Maltanskie , פארק המים שעליו הקצנו שלוש שעות, הפרק מושקע מאוד, נקי ולא עמוס. יש בפארק בריכות מכל סוג ולכל גיל, בדיעבד הייתי מקצה לפארק יותר מ-3 שעות. ליד הפארק המים יש גן חיות מקסים עם רכבת ילדים נחמדה, אך אליהם נגיע בביקור הבאה.
לאתר הפארק המים תוכלו להיכנס כאן

Poznan Aqua Park
בפוזנן התמקמנו ממש במרכז העיר, בדירת גג משופצת איקאה סטייל עם חלונות על התיקרה, וחדר שינה בחצי קומה.

Flat Poznan
הדירה נחמדה מאוד החיסרון היחיד הוא עלייה לקומה רביעית ללא מעלית עם מזוודות פחות נעימה. כמה מטרים בודדים מהדירה נמצאה מוזיאון רוגלך Rogalowe Muzeum, מומלץ לביקור. בכיכר העיר העתיקה ליד אחת המזרקות נמצאת מסעדה צ’כית, שדורגה אצלינו כמסעדה הטעימה ביותר בפולין.
באחד הסימטאות שיוצאות מהעיר העתיקה תמצאו, שוק איכרים נחמד Wielkopolska Market שם תוכלו לקנות מהפירות ,ירקות וגם תוצרת חקלאית אחרת טעימה וטריה.

Poznan 2

Poznan 3

Poznan 4

Poznan 7

 


למחרת הגיע זמן לעזוב את פולין, חזרנו הביתה עם הרבה חוויות חיוביות, ועם רצון עז לחזור עוד לפולין.

 
סיביו

סיביו

סיביו היא אחת מהערים החשובות בטרנסילבניה ובירת מחוז סיביו. היא יושבת על מרגולות הרי קרפטים ונחשבת לעיר שנוסדה על ידי גרמנים. בעיר ניתן להעביר יומים שלוש בכיף.

2

12

23

העיר העתיקה של סיביו מאוד נעימה, כנסיות העתיקות, הקתדרלה, רטושה, בתי קפה ומסעדות קטנים. מגדל השמירה הלר עם שדרה נחמדה ליד. גשר השקרים, יש מספרים שהגשר זז כאשר עוברים דרכו אנשים לא אמנים.
גשר

שדרה

יש טוענים שסיביו היא אחד הערים היפות ברומניה. אנחנו הינו בסיביו בתקופת החג המולד. כמו ברוב ערי אירופה בעיר מתקיים שוק חג המולד, הנחשב אחד הטובים במזרח אירופה . 

קריסמאס

קריסמאס

יש כמה מוזיאונים נחמדים באזור עיר העתיקה , אנחנו הינו עם ילדים לכן בחרנו במוזיאון הטבע ומוזיאון היסטורי שבהחלט מתאים לילדים.

13

14

15

16

ליד סיביו נמצא מוזיאון אתנוגרפי אסטרה. כפר אותנטי שפתוח כל השנה, בקיץ גם מפעיל תחנות של מלאכה של פעם. הבתים בעלי כמה מאות שנים שנשמרו והועברו מכל חלקי רומניה לאסטרה. חוויה מדהימה, שהצלחנו להנות רק מחלק קטן ממנה כי כל התחנות כפי שציינתי קודם, לא פועלים בחורף.

151

אסטרה

אסטרה

אסטרה

ילדים מאוד רצו לראות שלג לכן יצאנו לכיוון ברשוב,בדרך עשינו עצירה קטנה בעיר פאגרש. עיר שפעם היתה בעלת חשיבות רבה באזור. בעיר תמצאו מבצר שכל מלכי טרנסילווניה מלכו על האזור בדיוק מהמקום הזה.היה קשה מאוד להשטלת על המבצר הזה. אולי זאת הסיבה שרוב המלכים התמקמו דווקה כאן.בניגוד לטירה בראן שמפורסמת בזכות וולאד המשפד, המכונה גם "דרקוליה" שבפועל היה שם רק פעם אחד בביקור קצר. מבצר בפאגרש בפועל היה מקום מגוריו של וולאד המשפד, ממנו גם שלט על האיזור.

343

134

פגראש

פגראש

מפאגרש נסענו לכיוון פויאנה ברשוב כדי להראות קצת שלג לילדים, ואובכן הצלחנו. 

345

345

שלג

היה קצת קר, אבל עדיין נהננו מרומניה, מאנשים וnהאוכל הטעים. 

 
מקסיקו הטיול המושלם, שערך כחודש ימים - מקסיקו סיטי

מקסיקו הטיול המושלם, שערך כחודש ימים - מקסיקו סיטי

ממליצה לא לוותר על מקסיקו סיטי, למרות שהיו כאלו שטענו שאפשר לוותר עליה. וגם כאלו שהזהירו ממנה.בפועל מקסיקו סיטי ירוקה ונעימה מאוד, מציעה מגוון אטרקציות לכל גיל וכיס.

המלצות לשלנו:

ספריית וסקונסלוס- Biblioteca Vasconcelos
ארכיטקטורה של הספריה מאפשרת פרספקטיבה לכל המדפים התלוים, ומאפשרת לכם ליצור תמונות מדהימות ולהנות מכל החלל. אנחנו מצאנו כמה ספרים עתיקים מאוד בספריה, אומנם בספרדית אך נהננו לדפדף בהם. הכניסה היא חינם, ישנם קפיטריה ושירותים במתחם. אך חשוב לבדוק שעות פתיחה לפני שאתם מתכננים ביקור בספריה.

ספרייה

 

Mercado de San Juan Pugibet
שוק תוצרת חקלאית שכולל בתוכו גם שוק האוכל המתמחה באוכל גורמה ומאכלים אקזוטיים.
כאן תמצאו לצעד מאכלי ים וגם חרקים לחזקים בנינו לטעימות. נחמד לעשות סיבוב קצר בשוק. השוק נמצא לא הרחק מ- chinatown. המלצה שלנו לשלב ביקור בשני מקומות אלו, שנמצאות אחד מהשני כ-5 דקות הליכה.

 עקרבים

 

Barrio Chino- צ’יינה טאון , נחמד מאוד. לא עמוס מדי
מומלץ מאוד לטעום לחמניות באו-באן מאודות עם תוספות. אומנם רחוב קצר מאוד אבל לגמרי מספק את הסחורה.

 

צ`יינה טאון

 

Palacio Postal- סניף דואר במקסיקו סיטי, מקסיקו
אחד הבניינים המרשימים שחובה לבקר בו זהו בניין הדואר הראשי שנבנה עוד בשנת 1907. חוץ מזה שהוא בניין יפיפיה הוא  עדיין פעיל כסניף דואר. כאן תוכלו לראות את תערוכת החפצים מההיסטוריה של שירות הדואר המקסיקני. הכניסה חינם ובהחלט שווה לביקור.

מקסיקו סניף דואר

 

 KidZania Cuicuilco 
אם אתם מבקרים במקסיקו עם ילדים מומלץ מאוד לא לפספס ביקור בעיר של הילדים והמקצועות של מקסיקו. תקפצו לאטרקציה זו לפחות ליום שלם, כי ילדים שלכם פשוט לא ירצו ללכת מכאן. לכל מקצוע מוקצה חלק קטן בעיר זו. כאן ילדיכם ילמדו להיות כבאים, יקבלו ציוד ויסעו בכבאית קטנה. יוכלו לעבוד כצלם, כבנאי או בפיצריה להכין בעצמם פיצה או אפילו יוכלו לתת שירות בסניף בנק קטן.

בתמורה לעבודה שלהם ילדיכם יקבלו תשלום בסוף היום ויוכלו להמיר כסף שילדיכם הרוויחו למתנות קטנות.

קידזניה

קידזניה

קידזניה

המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה- Museo Nacional de Antropología
מוזיאון מרתק ושווה ביקור. ניתן לראות את כל ההיסטוריה של מקסיקו, ותראו כאן תערוכות שלמות של ממצאים מהמורשת הפרה-קולוניאלית, לדוגמא כמו אבן לוח השנה האצטקי

מוזיאון
מוזיאון
מוזיאון

Bosque de Chapultepec- צ’פולטפק
פרק עירוני ובו תמצאו אגם, אטרקציות רבות לילדים, דוכנים ואפילו גן חיות שהכניסה בו חינם. גן חיות מאוד עמוס וצפוף בסופי שבוע, אולי באמצע שבוע יותר רגוע ונחמד כאן.

צ`פולטק
 

Plaza de la Constitución
כיכר זו היא הכיכר המרכזית של מקסיקו סיטי והיא נחשבת לאחת הגדולות באמריקה הלטינית והיא עשירה בארכיטקטורה, היסטוריה, אמנות וחיים.
זה לא רק מרכז העיר, אלא גם צומת ההיסטוריה העשירה של מקסיקו והחיוניות המודרנית.
הכיכר מוקפת בבניינים מפוארים, הבולטים שבהם הם ארמון זוקאלו והקתדרלה של מקסיקו. ארמון זוקאלו הוא בניין בסגנון קולוניאלי ששיכן בעבר את הארמון המלכותי האצטקי וכיום הוא המוזיאון הלאומי לתרבות. הקתדרלה של מקסיקו היא כנסייה מפוארת בסגנון בארוק גוטי.
הכיכר תמיד מלאה בהופעות, אמנים וגם רוכלים. בלילה, כיכר זוקאלו הופכת לצבעונית עוד יותר, עם אורות המאירים את הבניינים שמסביב ומוזיקה מרחפת באוויר. תושבים ותיירים מתאחדים כדי לחוות את חיי הלילה של העיר.

Chapultepec Castle-טירת צ’פולטפק
המוזיאון הלאומי להיסטוריה שוכן בטירה היסטורית בראש הגבעה עם נופים של מקסיקו סיטי.
מעון לשעבר של מושלים, קיסרים ונשיאי מקסיקו בגבעת צ’פולטפק במקסיקו סיטי. כאן תראו חדרים , מסדרונות ומרפסות מקושטים ויטראז’, זהב, קריסטלים, קטיפה ומשי. גנים יפים מסודרים ומטופחים. תשמעו קצת על היסטוריה וכיבוש.

טירת צ`פולטק
טירת צ`פולטק
טירת צ`פולטק
טירת צ`פולטק
טירת צ`פולטק

Mercado de Artesanías La Ciudadela-שוק אומנים לה סיודדלה
אם אתם רוצים להביא מזכרות או סתם להסתובב בין דוכנים שמלאים בצבעוניות ויצירתיות, אז אל תפספסו את המקום הזה. כאן, ובכלל במקסיקו לא תמצאו תוצרת סין, הכל עבודת יד של אומנים מקומיים. 

שוק אומנים

Polanco- פולנקו
שכונה בוהמית vיפייפיה של מקסיקו. עם פרקים, בתי קפה, חנויות יוקרה ומוזיאונים.
פולנקו מכונה בוורלי הילס המקסיקנית. מחירי הנדל"ן כאן בין הגבוהים לא רק במקסיקו אלה בכל אמריקה הלטינית. 

פולנקו
פולנקו
פולנקו

 

מה עוד היה ברשימה אך לא הספקנו

Xochimilco-שוצימילקו
התעלות המפורסמות של שוצימילקו - השרידים האחרונים של מערכת הובלת המים הגדולה שבנו האצטקים. מבקרים יוצאים לשייט בסירות צבעוניות דמויות גונדולות, בעוד מוכרי מזון, אמנים ולהקות מריאצ’י חולפים על פניהם בסירות משלהם. 

Los Dinamos
מקום מצוין להתנתק מהעיר ולצאת לטבע במרחק נסיעה קצרה מהעיר ולהנות מאוויר נקי.

מלונות:

שני המלונות במרכז העיר , ראשון Casa de la Luz Hotel Boutique מפואר אך לא יקר כדי קצת להרגיש את האווירה מיוחדת של מקסיקו סיטי.

מלון שני Hostel Mundo Joven Catedral  הוא  הוסטל שלקחנו בו חדר נפרד, נקי ומסודר הנמצא בליבה של Plaza de la Constitución. ארוחת בוקר מפנקת מוגשת בבית קפה המשקיף על Plaza de la Constitución. שניהם מומלצים מאוד כמובן במה לבחור תלוי בתקציב שיש ברשותכם.

 

 
מלונות כשרים בחו"ל

מלונות כשרים בחו"ל

לפני שאתחיל לפרט מלונות כשרים, שדרך אגב, אין הרבה כאלו.

חשוב לי לציין שלא הייתי בהם,

 ריכזתי עבורכם רשימה והוספתי הערות על סמך תוכן שמצאתי באינטרנט.

מלונות כשרים בדרך כלל בתפוסה מלאה , ולכן במידה ואתם מתכננים חופשה ואתם מחפשים מלון כשר חשוב שתסגרו הכל הרבה לפני.

 פראג

Kosher Hotel King David Prague

מלון הוא בעל תעודת כשרות מלאה, מלון זה שמציע ארוחת בוקר וארוחת ערב כשרה לאורחיה. המלון נמצא כ-15 הליכה מכל האטרקציות המרכזיות של פראג.

מלון מציע  גם שירותים מיוחדים כגון מאכלים כשרים, בית כנסת ומקווה. אירוח על בסיס חצי פנסיון כולל מנות המוגשות במהלך ארוחת ערב שבת (בשישי בערב) וארוחת הצהריים ביום שבת.

מרכז הספא של המלון מציע מגוון מתקנים, כגון בריכה, אמבט עיסוי או חדר אדים. ניתן לארגן שירותי עיסוי. מקוואות עומדים גם הם לרשותכם.

 מלון הוא בעל 5 כוכבים, ועם דירוג 8.5. 
פראג

 


קאנזיי, איטליה

My Kosher Hotel

קאנזיי הוא כפר הנמצא באזור הדולומיטים באיטליה. איזור זה הוא אחד ממרכזי הסקי של איטליה.

המלון עצמו ממקום במרחק של 2 ק“מ מקאנזיי , ומשקיף על הרי הדולומיטים. המלון נמצא במרחק של ק“מ אחד בערך ממעלית הסקי פקול (Pecol) ו-300 מ’ מרכבל צ’אמפק (Ciampac).

זה מלון הבוטיק האיטלקי הראשון והיחיד שמציע תעודת כשרות מלאה למהדרין.

במלון ניתן גם להשכיר ציוד סקי ואופניים. מרכז הבריאות של המלון כולל בריכה מקורה ומקווה.

בנוסף במלון יש בריכת שחייה ומרכז כושר

 מלון הוא בעל 4 כוכבים, ועם דירוג 8.2. 

קאנזיי

פאפוס ,קפריסין

Blue Lagoon Kosher Hotel

העיר קטנה פאפוס מאוד אהובה על ידי הרבה ישראליים,

העיר הנמצאת בקפריסין,זוהי עיר שמחה ומלאת חיים ומציעה פעילויות שונות, חופים יפים, אטרקציות משפחתיות, אתרים ארכיאולוגיים ועוד.

מסתבר שגם כאן יש מלון כשר 

Blue Lagoon Kosher Hotel ממוקם בפאפוס סיטי, במרחק של 400 מ’ מחוף ונוס, וכולל בריכת שחייה חיצונית בעונה. במלון יש בריכה מקורה, בידור בשעות הערב.

 מלון הוא בעל 4 כוכבים, ועם דירוג 7.4 (שלא נחשב גבוהה במיוחד, לפי דירוג לונים אינטרנט קיבל דירוג נמוך ומחיר גבוהה יחסית ביחס לתמורה).

פאפוס
פאפוס

אמסטרדם

Holiday Inn Express Amsterdam - South, an IHG Hotel

מלון הולידיי אין אקספרס אמסטרדם נמצא ברובע העסקים של אמסטרדם. כ-20 דקות בחשמלית עד למרכז העיר.

קרוב לאזור היהודי ובית כנסת עם מניין ומקווה

מלון מציע ארוחת בוקר כשרה למהדרין בהשגחת הרבנות של אמסטרדם.

 אך ארוחת בוקר כשרה דלילה יחסית. 

בנוסף מלון מספק גם חדרים לשבת הניתנים לפתיחה עם מפתח חדר רגיל (לא חשמלי). 

 מלון 3 כוכבים ודירוג של בוקינג 8.

אמסטרדם

NH Amsterdam Zuid

בית מלון שוכן באזור יהודי, באזור יש בית הכנסת ומסעדות כשרות.

מלון מציע לאורחי ארוחת בוקר כשרה על פי בקשה. בהזמנת חדר, אנא בחרו חדר הכולל ארוחת בוקר

וציינו "ארוחת בוקר כשרה" כבקשה מיוחדת. 

במקרה כזה, המלון יארגן ארוחת בוקר כשרה במהלך כל שהותכם, ללא תוספת תשלום. 

ארוחת הבוקר הכשרה מגיעה חתומה בהשגחת הרבנות של אמסטרדם.

מלון 4 כוכבים ודירוג של בוקינג 8.1.

 

לונדון

London Marriott Hotel Park Lane

המלון לונדון מריוט פארק ליין הוא מלון כשר ברמת 5 כוכבים הממוקם במרכז לונדון, בפינת רחוב אוקספורד (רחוב הקניות הפופולרי ביותר) ופארק ליין. המלון משקיף על הייד פארק, הפארק המלכותי המפורסם והגדול ביותר בלונדון. הוא גם אחד המלונות הכשרים הטובים ביותר בלונדון

במלון יש מרכז ספא מפנק, בריכה וחדר כושר

מלון הוא מלון 5 כוכבים, מפנק נורא ודירוג שלו 8.6

לונדון

 

 

כתבות למטייל

לינה בחו''ל

לינה בחו"ל

איך לארגן טיול לחו"ל בזול- הוצאות לינה.
רוב ההוצאות של נסיעה לחו"ל הם הוצאות טיסה ולינה.
נתחיל דווקה ממחייה, כי אם בטיסות אנחנו די מוגבלים ביכולות לחסוך על כרטיסי טיסה, במחייה ישנן הרבה אפשרויות להשכיר מלון או דירה בזול בחו"ל או בכלל לחסוך הוצאת לינה בחו"ל. לאחרונה מתפתח מאוד טרנד של החלפת דירות בחו"ל. קודם כל מה זה החלפת דירות, אם החלטתם לטוס ליעד מסוים אך אתם לא רוצים לבזבז על הוצאות לינה באפשרותכם להציע לבעל דירה במקום שאתם טסים אליו אופציה של החלפה.
 
תחבורה בחו''ל

תחבורה בחו"ל

להתנייד בחו"ל ניתן בכמה דרכים, כל אחד מהם תלויה
בסוג חופשה, תקציב, מיקום, הרכב (כמות נופשונים)
ורשיון שברשותכם.המוכרים ביותר כמובן תחבורה
ציבורית והשכרת רכב. אז בואו ונתחיל איתם.
איך לחסוך בחו"ל

איך לחסוך בחו"ל

הדרך טובה ביותר לחסוך בהוצאות שלא קשורות ללינה
וטיסה היא להיות מוכנים להוצאות אלו מראש ולתכנן
טיול לחו"ל בהתאם לתקציב ידוע מראש. בעידן של
נגישות מידע מוחלט המשימה זאת הופכת לאפשרית.
מדריך למציאת טיסה בזול בחו"ל

מדריך למציאת טיסה בזול בחו"ל

חו"ל לאחרונה קרוב מתמיד, ניתן בפחות מ-$50 לטוס
לחו"ל. אך כדי לעשות זאת עלינו קודם כל לדעת כמה
כללים בסיסיים, שנית להבין איך השוק הטיסות לחו"ל
עובד ואחרון לדעת גם במה זה כרוך.
t2u
אודותינו   |   תקנון   |   טסים לחו"ל בזול
כל הזכויות שמורות לטראוול 2 יו ©   |  מלונות, טיסות לחו"ל, טיסות זולות ליעדים רבים בעולם