טיסות > מאמרים > טיול לפולין 12 ימים. חלק 2 - האגמים המזוריים

טיסות מועדפות

טיסה ל-קרקוב

קרקוב

טיסה ישירה
02/01 - 10/01
טיסה ל-אדלר/ סוצ`י

אדלר/ סוצ`י

טיסה ישירה
02/11 - 14/11
טיסה ל-לרנקה

לרנקה

טיסה ישירה
27/10 - 29/10
טיסה ל-אדלר/ סוצ`י

אדלר/ סוצ`י

טיסה ישירה
04/02 - 18/02
טיסה ל-בוקרשט

בוקרשט

טיסה ישירה
03/11 - 10/11
טיסה ל-אדלר/ סוצ`י

אדלר/ סוצ`י

טיסה ישירה
20/11 - 29/11
טיסה ל-אתונה

אתונה

טיסה ישירה
21/09 - 24/09
טיסה ל-אדלר/ סוצ`י

אדלר/ סוצ`י

טיסה ישירה
06/12 - 17/12
טיסה ל-לרנקה

לרנקה

טיסה ישירה
24/09 - 26/09
טיסה ל-לרנקה

לרנקה

טיסה ישירה
23/09 - 28/09
טיסה ל-בודפשט

בודפשט

טיסה ישירה
11/12 - 18/12
טיסה ל-אתונה

אתונה

טיסה ישירה
15/01 - 18/01

טיול לפולין 12 ימים. חלק 2 - האגמים המזוריים

במאמר קודם קראתם על טיול לפולין 12 ימים . חלק 1 - ורשה

עכשיו נספר לכם על הטיול באגמים המזוריים

היום הרביעי - המשך

הדרך לאגמים יפיפיה, בדרך עצרנו לארוחת צוהרים ב-Gospoda Pod Jemiolami האוכל היה טעים, מקום יפה עם סוסים ועזים. אך השירות היה אטי מאוד, ולכן, ארוחה הצהרים נמשכה כשעתיים, שלוש.

2

1

3

לינה ליד מיקולאיקי: Osrodek Wypoczynkowo-Turystyczny Perla Krutyni

העצירה הבאה שלנו הייתה ב Osrodek Wypoczynkowo-Turystyczny Perla Krutyni, מתחם הצימרים, כ-15 דקות נסיעה ממיקולאקי. מקום מדהים ואם אתם רוצים להרגיש טבע כולל אגמים, הגעתם  בדיוק למקום נכון. אך יש גם חסרונות קטנים, שלנו זה הפריע פחות,  אבל חשוב לי לכתוב עליהם כדי לתאם ציפיות מראש . לדוגמא, האינטרנט זמין ליד הקיוסק והקבלה, אין מגבות וארוחת בוקר מצומצמת יחסית. לעומת זאת, המקום כולל מגוון אטרציות לילדים ומבוגרים. ביניהם שייט, טרמפולינות, מגרש כדורסל, משחקיה, מקומות פיקניק ליד האגם ומועדון. בערבים עשינו מדורות עם משפחה מקומית מוורוצלב שגם התארחה במקום.

5

7

8

11

היום החמישי

את היום החמישי לטיול שהוא היום הראשון באגמים הקצאנו לפארק חיות הבר  Wild Animal Park, Kadzidlowo. מקום נחמד, שבו ניתן ללטף ולהאכיל עזי בר, איילים וחמורים, ולהשקיף על החיות יותר מסוכנות אחרות מקרוב . המקום משלב טיול בטבע ולכן מומלץ להגיע בלבוש נוח ונעלים נוחות. צמוד לפארק החיות תוכלו לבקר בכפר שמשחזר את ארכיטקטורת העץ מהמאה ה -19 ומציג את אורח החיים באותם ימים.
לאתר של המקום תוכלו להיכס כאן

היום השישי

את היום השני באגמים הקצאנו לשייט על הנהר שזרם כמה מטרים בודדים מהבקתה שלנו. מומלץ מאוד לצאת לשייט בשעות המוקדמות של הבוקר או שעות אחר הצהרים. כי אפילו השמש האירופאית מורגשת מאוד בפעילות מהסוג הזה.

6

9


אחרי ארוחת הצהרים נסענו לפעילות מיוחדת במינה שהייתה חווייה גם לגדולים שבינינו וגם לקטנים. המקום, בשם Christmas Decorations Factory of Doroszko, הוא מפעל למוצרי קישוט לעץ האשוח, עץ חג המולד, שעשויים מזכוכית. במקום נפחנו ,צבענו וקישטנו אותם לפי הנחייה ידידותית מאוד של איש שקרא לעצמו עוזר של סנטה, אבל לנו הוא היה נראה מתאים להיות סנטה גם לפי המראה שלו וגם לפי הסבלנות שהיתה לו לילדים. בנוסף, יש מקום מיוחד שאליו עלינו בסוף הפעילות ובו צעצועים כדי שהילדים יוכלו לשחק קצת ולהתפרק. עוד במקום ישנה חנות יפיפיה ומוזיאון בשלבי בנייה. המקום מומלץ בחום. הפעילות היא לשעתיים עד שלוש.
לאתר של המקום ניתן להיכנס מכאן

7

8

9

10

7

 
יום השביעי

ביום למחרת עזבנו את האגמים והתקדמנו לעיירה קטרזין, בה נמצא מבצר עתיק, שלצערינו היה בדיוק ברסטורציה אז קפצנו לכנסיית סנט ג’ורג’ הקרובה.
כאן היה פספוס בתכנון, מסתבר שהפעילות של קישוט עץ אשוח Decorations Factory of Doroszko, נמצאת במרחק הליכה מהמבצר בהחלט יכולנו לשלב ביניהם יום לפני ויכלנו לוותר על הנסיעה המיותרת , פשוט יכולנו להישאר באגמים ולהנות מהשלווה והרוגע של המקום שהיינו בו. אך כל מה שנעשה נעשה לטובה.
משם התקדמנו לליפקה הקדושה, בה תמצאו מנזר ישועי פעיל, שנבנה בסוף המאה ה- 17-18, זכה לתהילה כאחד המבנים האדריכליים היפים ביותר בסגנון הבארוק. יש אגדה מוזרה המספרת מדוע הוקם המנזר במקום הזה. פעם, בעיר קטרזין, היה עבריין שנדון למוות. לקראת פסק הדין הוא התפלל לבתולה מריה וביקש רחמים על עצמו. ערב היום בו היה אמורים להכריע את גורלו, הופיעה הבתולה בפני האסיר, הכניסה בידו חתיכת עץ וסכין חדה והורתה לגזור את דמותה.
האסיר התחיל לעבוד, אם כי לא היה לו כישרון, ובבוקר הכין צלמית יפהפיה של מריה והתינוק. היופי של הפסלון וסיפור האסיר כל כך הרשימו את השופטים שהעניקו לו חיים, מתוך אמונה כי מרים הבתולה בעצמה ביקשה זאת.
ליפקה הקדושה היא העייריה ציורית עם מנזר במרכזו, ששוכן למרגלות אגם ציורי, ממליצה מאוד לרדת לשפת האגם כדי להנות מהנוף. מומלץ להסתובב בשוק ואם אתם רעבים לעצור דווקא כאן להפסקת האוכל באחת המסעדות המקומיות.

4

5

11

23

 

כמה קילומטרים בודדים מליפקה הקדושה נמצאת העיירה רזל , בה תמצאו את מרכז העיר שנבנה עוד בתקופת ימי הבניים והטירה הגותית עוד מהמאה ה-14. הטירה הגותית קטנה אבל בהחלט שווה את הביקור. כאן תוכלו לעלות על מגדל שממנו נשקף נוף מדהים על העיירה. לרדת למרתפים, לשמוע קצת סיפורים על שריפת נשים מסכנות שסומנו כמכשפות. לפי הסיפורים, כאן נדונה לשריפה האישה האחרונה שהואשמה בכישוף ושמה ברברה זדונק, לפי דעתי כל הסיפורים והציורים קצת פחות מתאימים לילדים, אך לא היתי מוותרת על ביקור בטירה, כדי לראות ביגוד קרב של ריצארד לב הארי.
מכאן המשכנו לעצירה הבאה שלנו והיא העיירה אולשטיין.

4

5

6

8

12

על המשך הטיול תוכלו לקרוא בחלק הבא טיול לפולין 12 ימים. חלק 3 - אולשטיין

 

 
 
t2u
אודותינו   |   תקנון   |   טסים לחו"ל בזול
כל הזכויות שמורות לטראוול 2 יו ©   |  מלונות, טיסות לחו"ל, טיסות זולות ליעדים רבים בעולם